VERA action day

Bron: C-team op 18 jan '19
Categorie: VERA

Op 11 januari was er een VERA action day. Een dag om de VERA community op de hoogte te brengen van alle verbeteringen in versie 3.2.
Ook zijn er twee bijzondere samenwerkingen van de grond gekomen.
• SBR-wonen: dPi en dVi
• Ketenstandaard (Sales in de bouw) voor het onderhoudsproces
Daarnaast heeft het Architectuur & Beheerteam diverse RFC's verwerkt en documenten uitgewerkt.

Het was een geslaagde dag met een flinke opkomst (50 à 60 deelnemers). In het ochtenddeel veel informatie over VERA: wat is VERA eigenlijk? De samenwerking en samenhang met CORA, CorpoNet en Aedes. Maar ook informatie over de samenwerking met Kentenstandaard SALES en het Ketenteam SBR wonen, StUF kwam voorbij, alsook VERA compliancy. Kortom zeer informatief. Voor wie er was en het nog eens wil nalezen of voor wie er niet was en een idee wil krijgen van wat er zoal besproken is: hier staat de presentatie van de ochtend.

De middagsessie was in een wat kleinere setting, zo'n 20 geïnteresseerden, en daar werd inhoudelijk gekeken naar het uitgewerkte onderhoudsdomein en de berichten binnen de onderhoudsprocessen. Er was veel interactie en goede feedback. Fijn! want daarmee wordt VERA langzamerhand een volwassen standaard.

Let op: Review feedback aanleveren kan tot medio februari via het formulier bij de download*.

Samenvattend is de kern van de boodschap: het streven naar één standaard, VERA, die we samen ontwikkelen.

We zijn al een flink eind op weg, maar we kunnen altijd input, visie, energie en deelneming gebruiken.

* Onderaan de pagina staat een document genaamd: VERA Action Day Onderhoud - Review versie. Hierin zit een review-template.